Faezah Mdnor Official Blog
About me Linkies Dapur Kekja My diary Tarbiah Hati

Nur Faezah bt Mohamad Nor
BLOGGER | MALAYSIA
what are our preparation to die tomorrow?
Status: A blogger since 1st January 2011

orang usha blog

Tagboard



Contact Me
Instagram


Blog archive

  • #ATileForSeville
  • A (little) achievement sweet 17
  • Dapur Kekja : Bubur & Sambal
  • Doa dipermudahkan urusan - Heliza Helmi
  • Review buku tarbiah
  • Pilihan Cinta : Aimaan Banna
  • World #QuranHour
  • Pasal FZHTOTEBAG
  • Hari Koko Sekolah 2016
  • Makan Jamu since 16yearsold


  • This Blog Sponsored by :



    Followers!



    Cinta itu fitrah
    Friday, 30 September 2016 | 0Comment(s)
    bukan sahaja hati, malah jari yang menaip ini pun terasa janggal untuk berbicara soal hati. Oh tidak! Jangan pandang cinta adalah perkara yang euww atau sebagainya kerana cinta itu fitrah (suci) . Bercinta tak salah, dengan siapa kita bercinta dan bagaimana kita bercinta itulah yang menentukan salah atau tidak. atau lebih spesifik Halal atau Haram

    entry saya yang sebelum ini iaitu Pilihan cinta : Aimaan Banna, sangat padat dan in shaa Allah tepat pengisiannya dapat menyedarkan kita. Cinta yang macam mana kita nak pilih?

    Setabah hati saya pun, tipulah kalau takde rasa macam nak bercinta. rasa kosong je kadang. rasa macam takde orang suka aku ke. rasa sunyi. macam-macam rasa. Jadi, untuk bagi korang rasa apa yang saya rasa, saya ingin kongsikan teks dari Afaf Amra merupakan Founder Usrah Santai.



    Perempuan.

    Walau bagaimana sibuk dan aktif dalam society, kental bawa diri, takde pakwe, bersemangat dalam dakwah atau bijak melangit dalam pelajaran, tetap takkan lari daripada bicara soal hati.

    Andai hati itu asalnya lembut, maka selamanya jua lembut.
    Suka orang itu, suka orang ini
    Nak jaga hati,
    Taknak lagha
    Taknak fikir yang sia-sia

    Kadang-kadang rasa rindu sangat sampai nak kahwin sahaja lagi mudah.

    Tengok orang couple, rasa nak couple juga. bila fikir balik, taknak couple sebab taknak buat perkara yang menghala dosa tetapi jiwa terseksa!

    Tengok orang kahwin pun nak kahwin juga. taktahu kenapa rasa nak kahwin sangat tetapi yang tahu hanya nak kahwin sebab seronok tengok orang kahwin.

    Pelbagai rasa didengari
    Bercampur baur dalam hati

    Itu lumrah sayang.

    Apatah lagi dalam umur yang makin meningkat dewasa.
    Soal hati dan fitrah rasa untuk disayangi dan menyayangi itu biasa.

    Cuma terkadang diri perlu tahu, fokus kehidupannya di mana.

    Ada satu masa.
    Allah pasti akan satukan dua hati menjadi satu ikatan yang halal.

    Jadi harini, takperlu mencari atau mengejar. Cukuplah dengan berusaha melengkapkan diri. Jujur kata, tak mudahlah nak jaga hati tetapi kerana Allah! aku cuba untuk tetap menjaga dan in shaa Allah. perempuan yang baik untuk lelaki yang baik , lelaki yang baik untuk perempuan yang baik dan begitulah sebaliknya dalam Surah An-Nur ayat 24 . Percayalah akan ada, cuma bukan sekarang waktunya. Its too early for you (me) . Lets prepared ourself dan see you 3 years later :) - (2019)




    FUTURE
    PAST