Instagram : @artotes.co

A (little) achievement sweet 17


Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah . Alhamdulillah. Alhamdulillah. Hadza min fadhli rabbi . ( rasa macam nak taip entry ni hanya untuk ucap Alhamdulillah ) . Syukur Ya Allah, seawal usia ini ( 16 tahun 11 bulan) aku dapat lah jugak kurangkan sedikit beban mak abah. Bussiness totebag di instagram @artotes.co atau boleh whatsapp 011-1994 5954 untuk order . At least saya cuba, dan usaha mana tahu satu hari nanti jadi usahawan berjaya dapat tanggung mak abah dan bantu adik-beradik yang lain (itu impian saya, tak kisah walau apa cara pun yang pasti HALAL. saya nak family saya nampak yang saya bukan macam itu tapi yang macam ini) . Aamiin walau tak pernah terlintas dan tersinggah di hati saya untuk bercita-cita menjadi seorang usahawan muda/berjaya . Sebab cita-cita saya yang clishe tu, nak jadi saintis mulanya lepastu eh nak jadi nurse. Dah besar sikit, nak jadi doktor. Itu sahaja yang saya fikir. Bila tanya mak saya, dia akan jawab "jadi cikgu dah la, sesuai dengan wanita berkeluarga nanti." Apa saja, saya ikutkan sebab rezeki Allah itu luas. Saya akan lakukan yang terbaik untuk apa sahaja kerjaya yang Allah tentukan untuk saya. In shaa Allah!

My Goals!
  • Graduation day! (5/10/2016)
- Jubah graduate : RM20
- Makanan & Sijil : RM10
- Gambar : RM15

Total : RM45

  • Seminar Addmath (14-15/10/2016) - RM20
  • Instructor Course Taekwondo ITF (15-16/10/2016) -RM350/400 

Mak bantu RM250 untuk Intructor Course tu. Saya bagitahu je mak yang saya nak pergi kursus jurulatih, lepastu mak terus tanya berapa yuran? Mak bagi RM250 je , dalam RM250 itu ada duit abah juga. Saya macam speechless dan terharu la jugak sebab tak berharap pun mak saya hulur. Saya cuma nak minta kebenaran nak pergi je, but Alhamdulillah :) Jadinya saya topup RM200 jelah. Biar lebih jangan kurang. hehehe :)

Jadi, tahun ini 2016 saya GRADUATE & SEMINAR ADDMATH guna duit saya sendiri tanpa minta dari mak abah. Saya pergi INSTRUCTOR COURSE dengan backup dari mak abah. Alhamdulillah! The Best Achievement in my life so far (16yearsold 11months). Saya tahu pencapaian ini mungkin sedikit tapi lebih baik berbanding saya yang dulu :)

p/s: Saya cuba untuk tidak meminta wang dari mereka. Saya malu sangat lah nak mintak duit kat diorang rasa macam nak berlari satu rumah kalau nak pergi mintak tu. 10 kali ulang-alik. Jadi, saya cuba dan usaha mana yang mampu. Rezeki itu milik Allah dan rezeki Allah itu luas :)

" She believe she could, so she did " 

Post a Comment

Komen anda amat saya hargai!

Previous Post Next Post

Contact Form