Faezah Mdnor Official Blog
About me Linkies Dapur Kekja My diary Tarbiah Hati

Nur Faezah bt Mohamad Nor
BLOGGER | MALAYSIA
what are our preparation to die tomorrow?
Status: A blogger since 1st January 2011

orang usha blog

Tagboard



Contact Me
Instagram


Blog archive

  • Dapur Kekja :Ikan goreng & Bayam masak air
  • Dapur Kekja :Wraps. (sejenis makanan)
  • Berkongsi ilmu.
  • KEM (PL2015) HARI KELIMA
  • Peristiwa TSUNAMI KEM
  • KEM (PL2015) HARI KEEMPAT
  • KEM (PL2015) HARI KETIGA
  • KEM (PL2015): HARI KEDUA
  • Kem Pendidikan Luar 2015
  • Homosapiens sp.


  • This Blog Sponsored by :



    Followers!



    Dapur Kekja :Churros + Nutella
    Wednesday, 30 December 2015 | 0Comment(s)


    Siapa taktahu churros tu apa ? Sekarang orang sibuk dengan churros ni. Sedap! Churros ni makanan negara mana tah. Okay, nak beli memang jauh lah. So kita buat sendiri jer .


    Bahan : 

    *Air 2 cawan
    *Gula 2 sudu besar
    *Garam setengah sudu teh
    *Butter 2 sudu besar
    Tepung gandum 2 cawan
    Telur 2 biji
    Gula costar untuk di tabur selepas goreng

    Dipping : Nutella 

    Cara buat : 

    1- Mix semua bahan bertanda * dalam periuk sehingga mendidih.

    2- Perlahankan api dan masukkan tepung sedikit demi sedikit kemudian gaulkan. 

    p/s :  Jangan masukkan tepung 2 cawan sekali gus. Takut adunan terlebih tepung pula.

    3- Gaulkan sehingga tepung sebati dan tak berketul

    4- Tutup api dan masukkan telur 2 biji dan gaulkan sehingga betul betul sebati

    5- Sediakan piping bag dan masukkan adunan seperti gambar di bawah,.




    6- Kemudian panaskan minyak dan goreng lah. ikut seperti di bawah ni, tekan dan gunting



    atau buat mcm ni pun boleh. pastu goreng

    #BakingBrother 

    7- Goreng sampai agak agak coklat seperti gambar di bawah
     Kemudian tabur atau gaul churros yang sudah di goreng dengan gula costar.

    SIAP! MAKAN MAKAN MAKAN





    FUTURE
    PAST